tu możesz obserwować mój blog

poniedziałek, 9 maja 2016

Mój pierwszy raz - farbowanie skóry

Tak, zachwyciłam się. Otworzyłam tym samym drzwi na nowe.....
Zaczęło się od tego, że ktoś zamówił torbę w kolorze, którego nie mogłam kupić, mowa oczywiście o skórze. Od pewnego czasu myślałam, żeby zacząć farbować skórę na swoje potrzeby  ale jak to bywa z takim myśleniem u mnie, do działania długa droga. A tu nagle zamówienie i przyznam, że od razu "zatrybiłam", super, zobaczymy co wyjdzie.
Zamówiłam skórę w Kaliszu, piękny boczek juchtowy :), który dostarczyli w tempie błyskawicznym, zakupiłam farby i wpadłam w panikę. Jak  ja to zrobię!!! Na szczęście konsultacje z kolegą, który ma praktykę w tym obszarze rozwiały szereg obaw.
Otóż barwienie skóry jest cudowne, sama dobieram kolor, sama decyduję z jaką intensywnością, jak nakładać w zależności od pożądanego efektu, mniam.
Wady: intensywny zapach, który jeśli robić to niewłaściwie przechodzi ale w  intensywny ból głowy. Mam nadzieję, że nie wybiłam sobie w mózgu ostatnich szarych komórek :)
Oto relacja foto:

bok juchtowy
Powyżej spory kawał juchtowej skóry. To niebarwiona, roślinnie garbowana skóra, idealna do barwienia, woskowania i prac wszelakich. Będę z niej robiła teczkę :)


Poniżej farba do skóry. Toledo, włoska, jakościowa farba. Ponieważ przedmiot ma być zielony, kupiłam farbę zieloną ale i brązową, żeby lekko zmieszać kolory, chcę uzyskać głęboki, nasycony kolor, Połączenie zieleni z odrobiną brązu daje fajny efekt.


farba do skór



farba do skór

Kolejność działań: najpierw  wykroić elementy na teczkę, żeby nie barwić całej skóry.
Zaczynam od pasków!
To narzędzie, które widać poniżej służy do wycinania pasów, bardzo ułatwia pracę a cięte pasy mają idealne brzegi i są równiusieńkie.


Strap cutter - Wycinacz do pasów


Strap cutter - Wycinacz do pasów
Gotowe pasy do torby

pasy wycięte
 Teraz szablon do torby. Potrzebny aby umiejętnie i w miarę bezstratnie wykroić elementy.

szablon
 Robienie szablonu to  precyzyjna praca z linijką, ekierką i innymi narzędziami, które ułatwiają dokładne kreślenie :)

wycinanie szablonów


faktura skóry przed farbowaniem

 Ot i gotowe! Elementy, z których będzie składać się torba, już wycięte!

torba - w trakcie

 Zaczynam zabawę z doborem proporcji farby, kolorem oraz narzędziem, którego użyję do farbowania. Mam wybór : pędzel, spryskiwacz, tampon, kąpiel w farbie.
Po kilku próbach wybieram TAMPON.

mała próbka koloru


dobieranie koloru do farbowania



próbka


farbowanie skóry

jeden z elementów torby, po farbowaniu


Jak widać, postanowiłam najpierw wyciąć elementy, potem je farbować a następnie zacząć szyć. Po uszyciu będę jeszcze"dofarbowywać " oraz przecierać ponieważ efekt końcowy ma być przecierany :)
Widać, że skóra nie została ufarbowana jednolicie, to celowe działanie.

elementy składowe torby - pierwsze barwienie
I tak to wygląda. Teraz szyję. A Piotr powolutku zabiera się za wykuwanie sprzączek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz