tu możesz obserwować mój blog

niedziela, 28 kwietnia 2013

miedź szlachetna, nieszlachetna

Od pewnego czasu zajmuję się miedzią. Tworzę z niej biżuterię. Początkowo było to bardziej rysowanie na blaszkach miedzianych, z czasem zaczęłam bardziej uprzestrzenniać swoje prace i poszłam w kierunku repusowania. Miedź jest niezwykle plastyczna, miękka i ma cudowne kolory.
Prace, które tu pokazuję, to w całości moje projekty. Czasem inspirowane twórczością Chagalla, Klimta, Modiglianiego a czasem wyłącznie moją wyobraźnią i wrażliwością. Jedną z takich miedzianych blaszek ozdobiłam torbę. Dziś bransoleta repusowana. Repusowanie (jedna z najstarszych technik pracy w metalu, na zimno) to taki sposób pracy w metalu, dzięki któremu powstają przestrzenne obrazki, w dużym skrócie. Żeby powstał przedmiot potrzebna jest specjalna masa (smoła), w którą wkleja się blachę, potrzebne są puncyny, które pod uderzeniem młotka pozostawiają na metalu ślad i oczywiście pomysł, co wystukać na blaszce. Mnie ostatnio kręcą domki.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz